hier komt ie , ging weer mis - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu hier komt ie , ging weer mis - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu

hier komt ie , ging weer mis

Blijf op de hoogte en volg j-p

10 April 2014 | Spanje, Ponferrada

Ja daar ben ik weer, dag 2

Was een korte nacht sliep met 18 pers op een kamer waarvan er 4 snurkten haha. En aangezien thuis in Holland het slapen me ook niet altijd goed afgaat, omdat mijn hoofd s'nachts maar door gaat gebeurd me dat hier ook weer en sliep ik on 01:30 en was ik om 05:00 wakker.
Maar als je dan eenmaal aan de wandel bent geeft je dat zo veel energie en vergeet je snel weer deze nacht.
En als dit zo door gaat iedere nacht dan komt er vanzelf een moment dat ik om val van de slaap, maar hoop eigenlijk dat mijn hoofd van binnen rustig word en lekker kan slapen !!!
Nu over naar de dag, de eerste km zijn een pittige weg omlaag dus de beentjes en de schenen zijn meteen wakker !!!
Na een uur alleen, kom ik Ramon tegen ( zijn echte naam is Derk 65 jaar oud ) gisteravond ontmoet. We vervolgen samen onze weg richting Ponferrada 18 km. We hebben super gesprekken en door hem kom ik in de stoptrein terecht. Het is wennen maar geeft een goed gevoel, we hebben een klik !!!
Voor die gene die de film THE WAY hebben gezien, liepen we vandaag samen als RAMON & JOOST.
Aangekomen in Ponferrada hebben we een hele mooie refugio gevonden namelijk San Nicolas. ( vannacht maar 4pers op kamer, hopelijk snurken ze niet allemaal :-) )
Vandaag mijn kleren gewassen ( zoals vroeger op een wasbordje ) en op het moment als ik hem wil gaan ophangen komt er een vrouw naar mij toe en vraagt of ze hier een droger hebben !!!!
Whaaaaa ik dacht ....... Maar heb maar niet te veel gezegd en heb ze de waslijn gewezen.
Na z'n dag als vandaag kan ik alleen maar zeggen, wat is dit een mooie ervaring en het is pas het begin.
Kan nog uren blijven vertellen maar stop nu en ga zo lekker ergens een pelgrim menu scoren.

Hasta la Vista Amigo's and Signoritas

  • 10 April 2014 - 22:15

    Dave:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!!! veel plezier nog

  • 10 April 2014 - 22:21

    Marco:

    Top Jompie, je verhalen zijn leuk om te lezen. Kijk uit naar morgen... Zet 'm op!

  • 10 April 2014 - 23:15

    Ellen:

    Een hoofd wat altijd door gaat. Waar heb ik dat meer gehoord. hi, hi. Uiteindelijk vind je de rust door de beweging. Komt goed. Zet hem op.

  • 10 April 2014 - 23:25

    Marianne:

    Hi Jomp (Joost) fijn te horen dat 't je goed bevalt en ook goed afgaat, is altijd afwachten hé.
    Succes morgen, zet 'm op

  • 12 April 2014 - 17:52

    Anneke:

    Lachen! Wil je perse alleen lopen ben je toch blij als je samen loopt, veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

j-p

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 9150

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 20 April 2014

van Astorga naar Santiago de compostela

Landen bezocht: