dag drie van de camino - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu dag drie van de camino - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu

dag drie van de camino

Blijf op de hoogte en volg j-p

11 April 2014 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Ja daar ben ik weer,

Dacht afgelopen nacht met 4pelgrims op 1 kamer goed te kunnen slapen, helaas onder mij lag iemand waarvan tijdens iedere ademhaling van hem mijn matras 10 cm omhoog kwam !!! Om 05:15 was hij wakker en viel ik langzaam in slaap.
07:00 word iedereen wakker gemaakt, welkom op de Camino.
Maar na de eerste meters ben je de nacht al weer vergeten. Loop vandaag weer samen met Ramon ( Derk ) we zingen samen veel onderweg, we zijn net peppi en kokki haha
Ik moet zeggen respect voor Ramon 65jaar want hij gaat mee naar het volgende dorp, hij wilde eigenlijk eerder stoppen vandaag.
Vandaag gaat de weg een beetje heuvelachtig door leuke dorpjes maar ook langs stukken asfalt ( whaaaa ) komen ook door mooie wijnvelden en gaan zo langzaam richting villafranca del Bierzo. Het laatste stuk is weer een stuk klimmen en het is 24gr dus het zweet gutst van mijn lijf. Het klimmen is een voorproef voor morgen. Want morgen staat De Camino Duro voor de deur, en dat wil zeggen een zware tocht maar heel mooi. Je kan ook kiezen om de normale route te kiezen maar mijn gevoel zegt, go the hard way, it's only once in à Life time !!!
Maar om 16:00 belanden we in een mooie Albergue namelijk "Ave Fenix" zo eerst douchen ( koud water ) daarna voetjes insmeren en dan een heerlijk biertje ( ze hebben AMSTEL ) daarna gezamenlijk gegeten was heerlijk, en tijdens het eten samen met Ramon de boel op zijn kop gezet en iedereen laten zingen in zijn eigen taal ( Spaans, Italië, Korea, cannada, China, Duits, Engeland , dutch)
Ik natuurlijk René Froger !!!
Nogmaals het een hele bijzondere ervaring wat ik hier mag mee maken en het zet je aan het denken, maar het is ook zeker genieten ( en geloof me soms afzien )
Ga zo proberen te slapen, en hopelijk kan ik jullie morgen weer iets mee geven van mijn reis.

Tot morgen :-)





  • 11 April 2014 - 22:43

    Inge En Maurice :

    He Rooike, leuk om jouw verslagen te lezen! Zo te lezen maak je t goed!
    Super! Geniet er van!! ga zo door!
    Groetjes uit Vught!
    Inge & Maurice

  • 11 April 2014 - 22:43

    Inge En Maurice :

    He Rooike, leuk om jouw verslagen te lezen! Zo te lezen maak je t goed!
    Super! Geniet er van!! ga zo door!
    Groetjes uit Vught!
    Inge & Maurice

  • 11 April 2014 - 23:41

    Marianne:

    Voor morgen, heel veel succes, niet te overmoedig, dan lukt 't zéker

  • 12 April 2014 - 00:02

    Moniek :

    Goed bezig Jomp!! Leuk je berichten te lezen:)
    Succes!!

  • 12 April 2014 - 08:32

    Ellen:

    Goed bezig. Succes weer vandaag.


  • 12 April 2014 - 15:24

    Wendy:

    Hé jomp, hoorde van elle dat je het heel fijn hebt......super ! Houd de moed erin ! X

  • 12 April 2014 - 17:35

    Anneke:

    leuk om je verhalen te lezen en voor morgen veel succes!

  • 12 April 2014 - 19:34

    Frank :

    Top JP! Een leuk verslag weer, bedankt! Succes met de volgende kilometers.

  • 12 April 2014 - 20:28

    Ingrid :

    Hé zwagertje, leuk om zo een beetje bij te blijven. See you on sunday van froger? Liefs Marco en ingrid. X.

  • 13 April 2014 - 08:17

    Moosje:

    Hé Jomp, leuk hoe je ons een beetje laat mee genieten van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

j-p

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 9149

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 20 April 2014

van Astorga naar Santiago de compostela

Landen bezocht: