wat een dag whaaaa - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu wat een dag whaaaa - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu

wat een dag whaaaa

Blijf op de hoogte en volg j-p

17 April 2014 | Spanje, Lavacolla

Vanmorgen was iedereen om 06:00 wakker omdat er iemand een telefoongesprek voerde op de gang. Dus ik dacht laat ik vandaag eens vroeg vertrekken. Was de eerste keer dat ik in het donker vertrok, was weer een bijzondere ervaring om de zon zien op te komen als je alleen in het bos loopt.
Vandaag nog 45,5 km tot Santiago ( hm dacht ik dat is niet ver meer )
Eerst een behoorlijke klim en na 5,5 km aangekomen in een dorpje daar mijn ontbijt genuttigd ( heerlijk met verse geperste sinaasappels )
Ben weer als spidy Conzales over de CAMINIO aan het gaan ( wat is mijn conditie in deze 9 dagen vooruitgegaan ). Na 16,5 km stop ik want mijn enkel wil rust :-)
Het is wel raar om nu hier te lopen, want vanaf nu lopen er heel veel toeristen met een kleine of geen rugzak.
WELKOM OP DE CAMINIO TOERISTICA !!! Sommige worden met bussen af gezet om bepaalde routes te lopen en dan weer bus naar de volgende om daar stempels op te halen en uiteindelijk hun Compastela op te halen in Santiago. Whaaaaaa
Maar ja loslaten zeggen we dan en verder op naar Santiago.
Tijdens de laatste stop heb ik het er met andere over die langer lopen en zelfs voor mij zijn begonnen ( op dat moment heb ik er 240 km op zitten en voel ik me een echte pelgrino, en heb ik Super respect voor ieder die langer onderweg is geweest !!!! )
Dus vanaf dat moment ga ik verder met een Australiër en new Zeelander twee grappige meiden. We zingen lachen en houden de pelgrimtoeristica voor de gek. Ondertussen is het 26gr en belanden we na 27,3 km in O Pedrouzo het is nu 17:00 we pakken een pauze drinken wat en zij gaan door 5,5km want daar hebben ze een kamer geboekt. Ik zeg ik loop mee en ga vandaag door naar Santiago( 47,5 totaal ) mijn laatste uitdaging.
Ze lachen verklaren mij voor gek maar zeggen ook, we new that you can it...
Na 3,2 km stoppen we omdat we dachten, we zijn er drinken samen een biertje om afscheid te nemen zodat ik verder ga.
En wat denken jullie gaat mijn telefoon, het is Eelke, ik zeg tegen hem loop maar vast naar de catadraal want ik kom er aan. Zegt hij ik sta nog op Schiphol heb mij vliegtuig gemist.
Lang verhaal kort te maken ben hier gebleven, 17 km voor Santiago, baal beetje want ik wilde het echt gaan doen vandaag en het was me zeker gelukt. Maar het is een beetje raar als ik al in Santiago ben en Eelke daar aankomt hihi

Morgen dus een korte tocht, geeft wel een raar gevoel om de CAMINIO te moeten verlaten. Maar het is ook wel weer fijn om straks Elle weer in mijn armen te kunnen hebben hmhmhmhm

Nogmaals ik hoop dat ik met een of vele van jullie die mij volgen ooit mijn ervaringen kan delen, dat wanneer jij als je kan en wil je hem hebt gelopen, THE CAMINIO !!! En ik zeg ga het doen het is een geweldige ervaring,maar als je het doet dan minimaal vanaf Astorga hihi

Truste en tot snel x

  • 17 April 2014 - 23:33

    Marianne:

    Wat jammer dat je nu moet wachten, omdat de "ophalers" er nog niet zijn.
    Voor morgen in ieder geval nog veel succes én petje af hoor voor deze prestatie

  • 18 April 2014 - 01:07

    Ben:

    Truste!!!!

  • 18 April 2014 - 07:11

    Wendy:

    Aahhhh, dat noemen wij nou ....!!??...
    Inderdaad een PANNENKOEK !!
    Knop dan maar "om" ,morgen weer n dag Jomp....
    Overigens wél heel lief dat Eelke jou komt ophalen zeg !
    Veel succes met de laatste meters en alvast een klein
    stukje van mijn petje voor je af !.....
    You go Jomp !
    X

  • 18 April 2014 - 07:32

    Tanja:

    Trots, super gedaan! Mooi om dagelijks je verslag te lezen!

  • 18 April 2014 - 08:29

    Moniek:

    Succes vandaag jp!!


  • 18 April 2014 - 08:30

    Ellen:

    Ja wat zal ik zeggen. Respect, trots maar oooooh zooooo jammer dat je nu net dat laatste stukje niet op jouw manier kunt doen. Maar vandaag samen de laatste 17 km afleggen en dan weer lekker naar huis.
    Op naar de laatste loodjes.

  • 18 April 2014 - 13:01

    Paul Van Efferen:

    We zijn er! Wat een warm welkom, super gedaan jompie!

  • 18 April 2014 - 17:48

    José Van Boekel Tonies.:

    Hé J.P.
    Wat ben jij een kanjer.
    Zoveel kilometersgelopen.
    Geen Blaren?
    Geen dorst.
    Wel een goed gebed?
    Knap hoor.

  • 19 April 2014 - 00:02

    Marianne:

    Wat jammer dat we de uiteindelijke climax niet van je hebben gehoord, daar was ik nou zó benieuwd naar, hoe je aangekomen bent, wie er waren én hoe jij dat allemaal ervaren hebt.
    Maar ik moet zeggen, dat je ons van de "mars" 'n gezellig levendig beeld hebt geschetst. Chapeau, 't was alsof we zelf meeliepen, bedankt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

j-p

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 9144

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 20 April 2014

van Astorga naar Santiago de compostela

Landen bezocht: