De eerste camino kilometers - Reisverslag uit Compludo, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu De eerste camino kilometers - Reisverslag uit Compludo, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu

De eerste camino kilometers

Blijf op de hoogte en volg j-p

09 April 2014 | Spanje, Compludo

Was vanmorgen om 05:00 wakker, zullen wel de zenuwen zijn geweest. Dus om 07:00 helemaal klaar bij ontbijt en om 07:30 vertrokken voor de eerste camino meters. Eerste 2 uur gingen vlot was een heerlijk gevoel ( hopelijk houden we dit gevoel vast ) maar daarna ging in mijn hoofd zoiets van Hallo we zitten in een sneltrein, rustig aan jongen bij de volgende stop stappen we over in de stoptrein ( om in vakterm te blijven voor mijn collega's )
Het was een rustige klim en in de verte zie je de bergen met sneeuw, zou ik daar ook komen ???
Na 15 km aangekomen in El Ganso, en ik had ergens gelezen loop altijd de eerste bar voorbij, maar dat was verkeerde keuze want er kwam geen tweede haha Dus na dorpje kleine pauze op een steen, en dan komen de eerste pelgrino's voorbij en roepen BON CAMINO !!!
Om 14:30 aangekomen in Ponferrada wat een tocht, ben nu al trots op mezelf haha zit nu op 1400 mtr zou hier overnachten maar het is schitterend mooi weer dus twijfel om verder te gaan naar Cruz de Ferro (2km) en dan volgende slaapplaats (4km)
Ben verder gegaan, en ja daar was de sneeuw !!! Wel raar zo loop je in 22gr en zo lig je in de sneeuw haha. Bij Cruz de Ferro aangekomen heb mijn steentjes(2) en gebroken bordje (scherven brengen geluk) bij het kruis gelegd en mijn moment gehad, was mooi !!! Aangekomen in Manjarin zou ik daar overnachten. Na uurtje gezeten 2koppen thee weer twijfel haha. Zit hier met eigenaar Thomas en twee Spanjaarden die alleen Spaans spreken, geen warm water geen verwarming en een grote oude meuk. Ziet er van buiten wel leuk uit, maar toch maar verder naar El Acebo ( 7km ) Nou dat heb ik geweten het is klein stukje omhoog om daarna alleen nog maar af te dalen. En er kwamen steeds meer en grotere donkere wolken achter mij aan. Maar uiteindelijk net voor het onweer aangekomen om 18:30 na 38,6 km. Zo eerst een biertje en dan skypen met mijn schatje Elle hmhmhm
Wat een dag was dit echt mooi, maar pittig op het einde.
Heb nog veel te vertellen maar nu stop ik want ik ga zo lekker slapen en deze dag aan de binnenkant van mijn ogen nogmaals beleven hmhmhm

Ps: dit is de tweede keer dat ik dit typ want na de eerste keer. Was ik hem vergeten op te slaan whaaaaaaaaaa
Truste allemaal x

  • 09 April 2014 - 23:23

    Marianne:

    Jomp, blijf maar bij de stoptrein, dan kom je er ook . Succes, je kunt 't !!

  • 10 April 2014 - 13:07

    Jacqueline :

    Doorzettertje!! ☺️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

j-p

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9179

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 20 April 2014

van Astorga naar Santiago de compostela

Landen bezocht: