daar is ie weer !!! - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu daar is ie weer !!! - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van j-p Riel - WaarBenJij.nu

daar is ie weer !!!

Blijf op de hoogte en volg j-p

13 April 2014 | Spanje, Tríacastela

Gisteren helaas geen verslag, maar dan nu hier mijn verhaal.
Yes, eergisteren de eerste nacht goed geslapen ( 5,5 uur ) na s'morgens lekker ontbijtje zijn we Ramon & Joost vertrokken alleen na 10 min hebben we afscheid genomen, hij is het vlake gedeelte gegaan en ik de Camino Duro. Ben samen met een Spanjaard de berg op gelopen, het was zijn tweede dag en hij liep graag in de bergen ( hij was getraind ) het begon al meteen steil.
Maar na een uur klimmen liepen we boven de wolken in de zon en was het uitzicht geweldig, na 3,5 uur door een prachtige omgeving te hebben gelopen ( klimmen en dalen pfffffff )belanden we in een dorpje en komen de pelgrims tegen die de vlakke route hebben genomen. We besluiten samen om onder de weg door te gaan om nog een berg te beklimmen ( vandaag wil ik kijken waar mijn grens ligt ) we beginnen te klimmen en hij verteld dat we naar 2500 mtr gaan ( ik zeg oké, en slik drie keer ) het is weer een geweldige ervaring maar het word steeds zwaarder. We komen door echt oude dorpjes (3) bij het tweede stoppen we het is 14:30 en ik ben echt even op we moeten eten. Maar er is niets te eten we rusten uit en dan ja daar komt een bakker met de auto brood brengen bij de lokale, en dan is het fijn om een Spanjaard bij te hebben. We kopen samen een heel groot brood waar van alles in zit ( het is heerlijk ) daarna verder over de top 2500 mtr. Wat is het mooi hier, als we de berg hebben afgedaald vieren we samen met een BALLELIE (van Nederland mee genomen) onze prestatie. Nu op verder naar O-ceberria eerst vlak en daarna weer de berg op en toen dacht ik we gaan nu nog een keer omhoog en zijn er maar er kwam nog een berg. Daarna ging het omhoog naar O-ceberria en om18:30 ( na 39 km )komen we in een prachtig mooi dorpje aan. We hebben daar een biertje besteld en geproost op onze overwinning, geloof me dit was de zwaarste dag in mijn leven ( lichamelijk ) maar toen kregen we te horen dat er geen slaapplaats was, dus het werd buiten slapen. Maar dat was niet verstandig bij een temperatuur van 3gr dus uiteindelijk overal te hebben nagevraagd zijn we een refugio in geslopen en zouden we daar op de grond slapen.
This is the Camino !!!
Dus gisteren helaas geen bericht, maar hier ben ik weer :-)
Vanmorgen vertrokken en maar 21,5 km gelopen waren om 13:00 in Triacastela, en hebben besloten om niet verder te gaan we hebben een vakantie verdiend ( halve dag hihi ) eerst slaapplaats geregeld lekker douchen en voetjes verzorgen ( nog geen blaren, maar tijdens wel twee dagen last van mijn enkel maar niet zeuren maar lopen ) daarna het dorp in heerlijk gegeten en lekker aan het bier in de zon !!!
Ik ben vandaag op de helft dus nog 5 dgn te gaan. Morgen gaan we weer knallen, op naar Santiago !!!
Heb nog 134 km te gaan, en we hebben besloten om morgen weer een andere route ( langer en mooier en heftiger )te nemen. Verleg hier mijn grenzen behoorlijk, maar het geeft een goed gevoel.
Maar voor jullie allemaal denken dat dit een vakantie is, wil nogmaals zeggen ik wist niet dat ik dit in me had, maar soms is het echt heel zwaar, maar de mensen, het land, en het gevoel hier in de bergen het is onbeschrijfelijk het trekt je door alle moeilijke momenten heen.

Tot morgen lieve volgers

  • 13 April 2014 - 22:27

    Marianne:

    Wát 'n belevenis zeg.Je schrijft 't zó mooi, ik zie 't zo voor me, succes maar weer morgen .

  • 14 April 2014 - 07:14

    Ser:

    Mooi man!

  • 14 April 2014 - 07:20

    Wendy:

    Hé jomp, heerlijk verhaal......super voor je dat het je ,ondanks alles, zo goed gaat ! Blijf je volgen vriend, .......houd vol jompie......X en veel groetjes van Bas Bjorn en midge.:-)

  • 16 April 2014 - 17:46

    Ellen:

    RESPECT!! Succes weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

j-p

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9179

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 20 April 2014

van Astorga naar Santiago de compostela

Landen bezocht: